ALLT SKA BORT! 50% PÅ HELA SORTIMENTET!

Byten & returer

RETUR
Vid köp i vår webbutik gäller distanshandelslagen som innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot eller hämtat ut produkten. Vid retur ska varan vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan skall vara packad i obrutet originalemballage.

Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att en eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Hinoki är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför er retur väl emballerat.

Så här gör du en retur:
1. Kontakta vår kundtjänst och be om en returfraktsedel.
2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.
3. Returnera varan till Hinokis lager med hjälp av den returfraktsedel du fått skickad till dig.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar. Returer sker vanligtvis på samma sätt som varan transporteras till er. Undantag kan ske om ni önskar att returnera enbart en del av er beställning. Observera att ångerrätten ej gäller företagskunder.

REKLAMATION
Du har rätt att reklamera en produkt om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss på info@hinoki.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan tillsammans med ditt ordernummer. Vi byter i första hand ut varan mot en ny. Är varan slut i beställningslagret återbetalar vi er för produkten.

TRANSPORTSKADAT GODS
Viktigt! Var noga med att kontrollera eventuella skador på emballage eller varor när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens. Be i sådant fall chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast. Vid alla transportskador kontakta info@hinoki.se och bifoga tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage ihop med ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.